2011-08-08
Kampania z misją w Gdyni

13 i 14 sierpnia na Bulwarze Nadmorskim przy Plaży Miejskiej Śródmieście w Gdyni odbędzie się już czwarty piknik rodzinny w ramach „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”. Po raz kolejny nad polskim morzem będą rozbrzmiewać główne idee kampanii: bezpieczeństwo, ekologia, żeglarstwo i zdrowy tryb życia.

 

Edukacja na temat bezpiecznego zachowania na akwenach wodnych jest głównym tematem kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”. Tegoroczne statystyki pokazują, że liczba śmiertelnych wypadków nad wodą w Polsce jest nadal bardzo duża - od początku kwietnia w całym kraju doszło już do 305 utonięć. Najczęstszą ich przyczyną było spożycie alkoholu przed wejściem do wody, nieznajomość akwenu, popularne 'skoki na główkę” i kąpiel w miejscach niestrzeżonych przez ratowników.

Sławomir Gicewicz, Wiceprezes Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, partnera kampanii - powiedział: „Apelujemy do wszystkich, żeby zachowywali zdrowy rozsądek i mieli świadomość tego, że w upał, nawet niewielka ilość alkoholu może spowodować, że człowiek traci kontrolę i zdolność oceny sytuacji. Szczególnie ważne jest to w sytuacjach, kiedy kąpiemy po raz pierwszy i nikt nas nie obserwuje, aby w razie niebezpieczeństwa wezwać pomoc. Uczulamy też rodziców, aby „nie spuszczały z oczu” dzieci – chwila nieuwagi może skończyć się tragicznie”.

Pikniki rodzinne kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą" dają możliwość praktycznego nauczenia się zasad bezpiecznej kąpieli i treningu udzielania pierwszej pomocy. W Gdyni WOPR i FALCK przeprowadzą pokazy ratownictwa oraz pierwszej pomocy przedmedycznej.

Znajomość zasad udzielenia pierwszej pomocy to skarb w najbardziej nieoczekiwanym momencie i to nie tylko nad wodą” – Sławomir Gicewicz - „W Polsce prawnie istnieje obowiązek udzielenia pierwszej pomocy osobom poszkodowanym w wypadku. Praktycznie bywa różnie. Niestety wiele osób nie wie jak to zrobić, inni boją się zastosować nabyte umiejętności pierwszej pomocy w praktyce. Dlatego na pikniku uczymy też jak opanować własne emocje i stres w momencie wypadku.”

W trakcie pikniku będzie promowany numer ICE (In Case of Emergency/ W nagłym wypadku) w telefonie komórkowym i rozdawane będą naklejki na telefon, które informują, że w telefonie ten numer jest zapisany.

Numer ICE może być zapisany na karcie ICE, noszonej zawsze przy sobie, oraz wpisany w książce telefonicznej naszego telefonu komórkowego. Wpisujemy numer telefonu wybranej osoby, oznaczając ją jako np. ICE 1, ICE 2. Noszenie przy sobie wypełnionej karty ICE lub zapisanie numery ICE w telefonie znacznie ułatwia ratownikom, lekarzom i innym osobom zaangażowanym w akcję ratunkową kontakt z bliskimi poszkodowanego. Umożliwia identyfikację rannej osoby oraz zdobycie kluczowych informacji dotyczących jej stanu zdrowia, przyjmowanych leków, odbywanej terapii, alergii. Osoby podane do kontaktu, powinny być w stanie odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące zdrowia poszkodowanego.

Istotnym filarem kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”, obok bezpieczeństwa, jest szeroko pojęta kultura wypoczynku. Atrakcje przygotowane dla uczestników pikniku zachęcają do aktywnych, ekologicznych i zdrowych form rekreacji podczas urlopu. Liczne konkursy związane z tematem ochrony środowiska rozwijają wśród uczestników poczucie odpowiedzialności za środowisko naturalne.

O całodzienną oprawę muzyczną pikniku zadba grupa Nasty Ladies (finalistki programu Mam Talent), a w sobotę wystąpi gwiazda wieczoru – Ania Wyszkoni. Podczas dwóch dni pikniku na odwiedzających czeka mnóstwo konkursów z nagrodami, dmuchane miasteczko dla dzieci, występy oraz fitness na plaży.

Swoją obecność na pikniku w Gdyni potwierdziła Złota Olimpijska Wioślarska Czwórka Podwójna z Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Adam Korol, Michał Jeliński, Marek Kolbowicz i Konrad Wasielewski spotkają się z fanami, będą rozdawać autografy i ścigać z uczestnikami pikniku na ergometrach wioślarskich.

Woda to żywioł i musimy czuć wobec niej respekt. W rozmowach z uczestnikami pikników – mówimy o odpowiedzialności i szacunku do wody” - mówi Marek Kolbowicz - Cieszy nas również to, że PGNiG zaprosiło nas do współpracy przy tak ważnej społecznie kampanii, i że po raz kolejny możemy brać w niej czynny udział. Dla nas to ogromnie ważne, że nasz sportowy sukces możemy przenieść na grunt społecznej odpowiedzialności, oraz, że nasze doświadczenie i wiedza mogą służyć innym – być radą, ale jednocześnie przestrogą.”

Honorowy Patronat nad imprezą objął Wojciech Szczurek - Prezydent miasta Gdynia. Jak wszystkie miasta partnerskie kampanii - Gdynia wspiera motto przewodnie tegorocznej kampanii, którym jest szeroko pojęta kultura wypoczynku, w tym zwłaszcza bezpieczne i odpowiedzialne zachowanie się na wodzie, ochrona środowiska w trakcie wypoczynku, a także promocja sportu i zdrowego stylu życia – szczególnie w popularnych regionach turystycznych w Polsce.

Regaty Pucharu Polski w klasie Delphia 24 One Design

Wydarzeniem sportowym najbliższego weekendu w Gdyni będą regaty „PGNiG Bezpiecznie nad wodą Delphia Cup” w klasie Delphia 24 One Design. W regatach wystartuje 13-14 jachtów z czołową obsadą zawodników. Regaty te liczone są do punktacji Pucharu Polski. Po 3 imprezach pucharowych na pierwszym miejscu znajduje się załoga jachtu FORD KUGA ze sternikiem Andrzejem Czapskim (KS Spójnia Warszawa), przed INDYGO z Piotrem Kowalewskim za sterem (JKW Poznań) i jachtem Vectra ze sternikiem Pawłem Oskrobą (KS Spójnia Warszawa). Różnice punktowe pomiędzy załogami są niewielkie, tak więc wyniki regat w Gdyni mogą spowodować duże zmiany.

Strona internetowa kampanii: www.pgnigbezpiecznienadwoda.pl

Ambasadorami kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” są:

Wioślarska Czwórka Podwójna, złoci medaliści z Igrzysk Olimpijskich w Pekinie - Adam Korol, Michał Jeliński, Marek Kolbowicz, Konrad Wasielewski

Sławomir Szmal – kapitan reprezentacji Polski w piłce ręcznej

Zbigniew Kania – żeglarz, wielokrotny Mistrz Świata i olimpijczyk

ks. Rafał Chwałkowski – kapelan żeglarzy, żeglarz, ratownik

 

Partner Główny - Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.

Patronat Honorowy - Minister Sportu i Turystyki Adam Giersz

Kampanię wspierają: Delphia Yachts, Nautica, WOPR, FALCK i Polski Związek Żeglarski

Organizatorem i pomysłodawcą kampanii jest żeglarz i promotor żeglarstwa, 9-krotny mistrz Polski, Adam Liszkiewicz

Patronaty lokalne nad kampanią objęli Prezydenci oraz Burmistrzowie miast, w których odbywają się pikniki: Piotr Jakubowski – Burmistrz Mikołajek, Janusz Gromek - Prezydent miasta Kołobrzeg, Zbigniew Sawiński – wójt Gminy Solina, Wojciech Szczurek – Prezydent miasta Gdyni oraz Otolia Siemieniec - Burmistrz miasta Mrągowa.

 

 



Liczba wywołań: 1977
Data utworzenia: 2011-08-08
Data publikacji: 2011-08-08

PGNiG Bezpiecznie nad wodą! Witamy!


Sponsorzy
Patroni medialni
Patronaty lokalne
Partnerzy
strony internetowe olsztyn

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu w Twojej przeglądarce. X