Dla mediów

Witamy w biurze prasowym „PGNiG Bezpiecznie nad wodą"

Serdecznie zapraszamy wszystkich dziennikarzy na pikniki kampanii, gdzie otwarte będzie Biuro Prasowe, w którym uzyskają Państwo wszelkie niezbędne informacje. Tych, którzy nie mogą nas odwiedzić, zapraszamy na stronę, która będzie uzupełniana na bieżąco.

Dodatkowe informacje:
Ewa Górska, tel. + 48 602 683 168, email: ewa.gorska@promosailing.pl

Data: 06.06.2011 konferencja prasowa - informacje i zdjęcia do ściagnięcia poniżej

Informacja prasowa 6.06.2011r. - konferencja prasowa

Inauguracja kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”

 

6 czerwca 2011 roku w warszawskim Centrum Olimpijskim odbyła się konferencja prasowa inaugurująca IV edycję kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”.

 

Podczas spotkania przedstawiono najważniejsze cele kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”, która rozpocznie się 24 czerwca w Mikołajkach. O niesłabnącej popularności akcji świadczy duże zainteresowanie mediów oraz obecność wielu znamienitych osobistości życia publicznego. Patronat honorowy nad „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”, w 2011 roku, objął Minister Sportu i Turystyki – Adam Giersz.

Celem kampanii jest promocja bezpiecznego i ekologicznego przebywania nad wodą, aktywnego wypoczynku oraz żeglarstwa. Bardzo ważnym elementem jest podkreślenie potrzeby ciągłej edukacji w zakresie udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. Konferencja rozpoczęła się zainscenizowaną akcją udzielania pierwszej pomocy, wprowadzającą w tematykę kampanii. Następnie prezentacja statystyk policyjnych dotyczących utonięć pokazała, że w tym zakresie jest bardzo dużo do zrobiena i takie kampanie są konieczne.

 

Partnerem Głównym projektu jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Spółki i Oddziały Grupy Kapitałowej PGNiG od lat prowadzą liczne działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju zarówno jeśli chodzi o różnorodne obszary rynku, jak i tworzenie miejsc pracy, wspieranie społeczności lokalnych czy ochronę środowiska naturalnego.

Tematy, które porusza kampania bezpośrednio wiążą się z celami strategicznymi PGNiG. W 2008 roku rozpoczęliśmy wspólne działania i od tej pory naszą intencją było prowadzenie kampanii cyklicznej – opartej na długofalowym kontakcie zarówno z bezpośrednimi jej odbiorcami jak i mediami, które mają ogromny wpływ na kształtowanie opinii publicznej. Uznaliśmy, że tylko regularne działania są właściwą drogą do realizacji naszych celów. Kampania ma charakter profilaktyczny, jesteśmy pewni, że dzięki niej liczba utonięć i wypadków podczas wypoczynku nad wodą - szczególnie wśród osób młodych - będzie malała z roku na rok. Z pełną odpowiedzialnością i przekonaniem wspieramy projekty oraz idee niosące za sobą pozytywne wartości. Tą najcenniejszą jest niewątpliwie ludzkie życie.” Włodzimierz Kleniewski – Dyrektor Departamentu Marketingu PGNiG.

Kampania „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” ma charakter weekendowych pikników rodzinnych organizowanych w popularnych miejscowościach wypoczynkowych. W tym roku „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” odwiedzi: Mikołajki 24-25 czerwca; Kołobrzeg 9-10 lipca; Polańczyk 30-31 lipca; Gdynia 13-14 sierpnia; Mrągowo 20-21 sierpnia. W ramach kampanii, w każdym z miast, odbędą się dwudniowe, otwarte dla publiczności imprezy, podczas których będzie można w atrakcyjny sposób dowiedzieć się jak dbać o środowisko naturalne oraz własne i innych bezpieczeństwo nad wodą. Organizatorzy stawiają przede wszystkim na aktywność i wspólną zabawę. Pikniki będą m.in. okazją do praktycznego nauczenia się zasad bezpiecznej kąpieli i treningu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej osobie poszkodowanej lub potrzebującej. Warsztaty oraz pokazy poprowadzą ratownicy WOPR oraz przedstawiciele FALCK.

Udział w akcji „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” jest kontynuacją wieloletnich działań prewencyjnych z zakresu bezpiecznego wypoczynku nad wodą. Od wielu lat ratownicy WOPR prowadzą pogadanki oraz szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej dla dzieci i młodzieży, a podczas wakacji organizowane są pokazy ratownicze nad wodą. Ratownictwo to także edukacja. Będziemy zachęcać do udziału w wakacyjnych kursach udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, ponieważ te kilka minut między momentem wypadku a dotarciem ekipy ratunkowej często decyduje o tym, czy udaje się ocalić ludzkie życie. Celem naszych działań jest zwiększenie świadomości na temat bezpiecznego wypoczynku nad wodą oraz zmniejszenie liczy utonięć i niebezpiecznych wypadków. - Sławomir Gicewicz, Wiceprezes WOPR.

 

Podczas pikników organizatorzy będą promować konieczność posiadania numeru ICE (In Case of Emergency/ W nagłym wypadku) w telefonie komórkowym. Na piknikach rozdawane będą naklejki na telefon komórkowy informujące, że w telefonie zapisany jest numer ICE.

Numer ICE może być zapisany na karcie ICE, noszonej zawsze przy sobie, oraz wpisany w książce telefonicznej naszego telefonu komórkowego. Wpisujemy numer telefonu wybranej osoby, oznaczając ją jako np. ICE 1, ICE 2. Noszenie przy sobie wypełnionej karty ICE lub zapisanie numery ICE w telefonie znacznie ułatwia ratownikom, lekarzom i innym osobom zaangażowanym w akcję ratunkową kontakt z bliskimi poszkodowanego. Umożliwia identyfikację rannej osoby oraz zdobycie kluczowych informacji dotyczących jej stanu zdrowia, przyjmowanych leków, odbywanej terapii, alergii. Osoby podane do kontaktu, powinny być w stanie odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące zdrowia poszkodowanego.” - Dr Danuta Burgemajster - lekarz FALCK Medycyna.

Młodym ludziom trzeba wpajać, że istotne są umiejętności i praca zespołowa. Na łódkę trzeba ze sobą zabierać myślenie.” – apelował Ks. Rafał Chwałkowski, kapelan żeglarzy i ambasador kampanii – W mojej pracy, również poza sezonem żeglarskim, docieram do młodzieży z przesłaniem tej kampanii, wiedzą i doświadczeniem. Wiem, że te szkolenia procentują, gdy przychodzi sezon.”

W ramach kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” organizowany jest Żeglarski Puchar Polski „PGNiG Bezpiecznie nad wodą Delphia Cup”. W regatach tych startują czołowi polscy zawodnicy regatowi. Imprezy „PGNIG Bezpiecznie nad wodą Delphia Cup” są najważniejszymi regatami w klasie regatowej Delphia 24 One Design i wyniki regat liczone są do punktacji Pucharu Polski. Regaty Żeglarskiego Pucharu Polski odbywają się na jachtach Delphia 24 One Design, typowym jachcie regatowym. Można się na nim ścigać w regatach flotowych, jak również również w popularnych ostatnio wyścigach typu match racing. Odpowiednia konstrukcja kadłuba daje gwarancję żeglugi w ślizgu przy silnym wietrze. Jacht jest bardzo bezpieczny - dla zapewnienia odpowiedniej stateczności wyposażono go w ciężki szybrowy miecz żeliwny. Dzięki temu można nim żeglować nawet przy bardzo silnych wiatrach i jest stabilny.

Bezpieczny sprzęt równa się bezpieczne pływanie na wodzie. Liczą się również kwalifikacje i wiedza żeglarza oraz wyobraźnia i poczucie odpowiedzialności, a to właśnie promuje kampania „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” - Bogdan Skórkiewicz, Dyrektor Generalny Delphia Yachts.

Wagę idei kampanii potwierdzili obecni na konferencji jej Ambasadorzy: Złota Olimpijska Czwórka podwójna mężczyzn w wioślarstwie, żeglarz - wielokrotny Mistrz Świata i olimpijczyk Zbigniew Kania, a także członkowie Reprezentacji Polski w piłce ręcznej mężczyzn Sławomir Szmal i Damian Wleklak.

Cieszy nas, że po raz kolejny bierzemy udział w kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”. Dla nas jest to ogromnie ważne, że nasz sportowy sukces możemy przenosić na grunt społecznej odpowiedzialności, że nasze doświadczenie i wiedza mogą służyć innym” - Marek Kolbowicz

Pierwszy piknik kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” odbędzie się 24 i 25 czerwca w Mikołajkach. Serdecznie zapraszamy!

 

Ambasadorami kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” są:

Wioślarska Czwórka Podwójna, złoci medaliści z Igrzysk Olimpijskich w Pekinie - Adam Korol, Michał Jeliński, Marek Kolbowicz, Konrad Wasielewski

Członkowie Reprezentacji Polski w piłce ręcznej mężczyzn

Zbigniew Kania – żeglarz, wielokrotny Mistrz Świata i olimpijczyk

ks. Rafał Chwałkowski – kapelan żeglarzy, żeglarz, ratownik

Partner Główny - Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo

Patronat Honorowy - Minister Sportu i Turystyki Adam Giersz

Kampanię wspierają: Delphia Yachts, Nautica, WOPR, Falck Medycyna i Polski Związek Żeglarski

Organizatorem i pomysłodawcą kampanii jest żeglarz i promotor żeglarstwa, 9-krotny mistrz Polski, Adam Liszkiewicz.

Patronaty lokalne nad kampanią objęli Prezydenci oraz Burmistrzowie miast, w których odbywają się pikniki: Piotr Jakubowski – Burmistrz Mikołajek, Zbigniew Sawiński – wójt Gminy Solina, Janusz Gromek - Prezydent miasta Kołobrzeg, Wojciech Szczurek – Prezydent miasta Gdyni oraz Otolia Siemieniec - Burmistrz Mrągowa.

 

 

PGNiG Bezpiecznie nad wodą! Witamy!
Partnerzy
myjki ultradźwiękowe budowa kurnika transport międzynarodowy kancelaria adwokacka toruń
'; } else if ($_POST['typ']==2){ echo ' '; } else if ($_POST['typ']==3){ echo ' '; } else if ($_POST['typ']==4){ echo ' '; } else { echo '
Partnerzy
myjki ultradźwiękowe budowa kurnika transport międzynarodowy www.profilegal.pl
'; } ?>


Sponsorzy
Patroni medialni
Patronaty lokalne
Partnerzy
strony internetowe olsztyn

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu w Twojej przeglądarce. X